Pedagog XXXI LO w Łodzi
Szukaj
Menu główne
Przeskocz do treści
Platforma EduSoft
Dla nauczycieli
Jak się efektywniej uczyć ? – wersja dla nauczycieli
Materiały pokonferencyjne – Linki
Pomocniki
Poszerzone informacje – SPE
Samobójstwo – na co zwrócić uwagę
Specjalne potrzeby edukacyjne
ADHD – Praca z dzieckiem nadpobudliwym i wycofującym się z kontaktu
Dysleksja
Podpowiedzi dla matematyków, fizyków, chemików.
Podpowiedzi dla nauczycieli geografii, biologii, historii, wos.
Podpowiedzi dla nauczycieli zajęcia artystyczne, wychowanie fizyczne.
Podpowiedzi dla polonistów.
Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna
Dostosowania – zestawienie dla przedmiotów
Uczniowie słabosłyszący
Uczniowie słabowidzący
Strategie zapobiegania samobójstwom młodzieży
Aneks 1 Objawy i zespoły psychopatologiczne
Trudne emocje – stawianie wymagań i powstrzymywanie nieakceptowanych zachowań.
Dla rodziców
„Uniwersytet dla rodziców” – edycja II
Uniwersytet dla Rodziców – Wybór tematów
Trudne emocje
Zestawienie wyników – Uniwersytet dla Rodziców
ADHD – uwagi na marginesie cz.1
ADHD – cz.2.
Agresja, konflikty, mediacje
Konflikty
Trudne emocje – Zapobieganie zachowaniom nieakceptowanym społecznie.
Jak skuteczniej się uczyć
Przydatne informacje i adresy
Samobójstwo – mini zestawienie
Samobójstwo- na co zwrócić uwagę
Dla uczniów
Koncentracja
Czynniki zewnętrzne negatywnie wpływające na koncentrację
1. Radio i telewizja
2. Telefon, Złe oświetlenie, Zła temperatura
3. Zbyt wygodny fotel
4. Impreza w pokoju ( dla tych ze stancji, bursy lub z rodzeństwe)
5. Zgiełk i odgłosy uliczne
6. Ciekawe rozpraszające plakaty
7. Miejsce w którym źle się czujesz
8. Podsumowanie
Czynniki zewnętrzne wspomagające koncentrację
1. Ucz się mając swe ciało w odpowiedniej postawie
2. Ucz się w miejscu, w którym lubisz przebywać
3. Zamieść tam symbole, rzeczy przypominające ci że studiujesz
4. Podsumowanie
Wewnętrzne techniki wspomagające koncentrację
2. Motywacja
1. Mentalna rozgrzewka i relaks
3. Self-talk – niech ci pomaga, a nie przeszkadza
3. Zamieść tam symbole, rzeczy przypominające ci że studiujesz. Zamieść symbole, znaki informujące innych o tym, że studiujesz..
4. Bezpośrednie techniki przywracające koncentrację
5. Nietypowe podejście ( mało kto się tego spodziewa).
6. Ucz się w okresie najwyższej dziennej energii, efektywności
7. Czynniki fizyczne – Sen, Odżywianie się, Sport
8. Podsumowanie – Wewnętrzne techniki
Konflikty
Stres …..
Stres – jak sobie radzić
Jak zapanować nad stresem maturalnym
Jak zapanować nas stresem w trakcie matury?
Techniki relaksacyjne
Mini – akademia
Definicje (kierunki psychologi, nurty)
Szersze wyjaśnienia pojęć lub omówienie zespołów zakłóceń, zaburzeń, dysfunkcji
Dysleksja rozwojowa
NADUŻYWANIE SUBSTANCJI NIE POWODUJĄCYCH UZALEŻNIENIA (F55)
Nieorganiczne zaburzenia snu (F51)
Zespoły behawioralne związane z zaburzeniami fizjologicznymi i czynnikami fizycznym (ICD-10 F50 – F59)
Terminy psychologiczne
A – od Abulia do Autosugestia
B – od barbiturany do bulimia
C – od cecha do chromoterapia
D – od DDA do Dysgrafia
E – od echolalia do euforia
F – od fantazja do Funkcjonalizm
Stypendia, zasiłki i pomocdla uczniów
Stypendia i zasiłki 2014
Stypendium dla uczniów zdolnych
Dofinansowanie zakupu podręczników
Informacje ogólne
Cookie Policy
Godziny pracy pedagoga
Pomocniki prawne
Szukaj:
Stypendium dla uczniów zdolnych
Link do wpisu z dokumentami
Blog oparty na WordPressie
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki.
Więcej informacji o plikach cookie
OK, rozumiem